Στις επόμενες δυο διασκευές θα δούμε άλλους λόγους που οδήγησαν κάποιους συνθέτες να δημιουργήσουν νέες εκδόσεις κάποιων προβλημάτων.
![]() | (Πρόβλημα 79) Σαμ Λόιντ (Sam Loyd), ”Holyoke Transcript“, 1878 Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 3 κινήσεις #3 (13+4) |
[8/6pK/4S1P1/1R1PP3/2PBkP2/3S2p1/6Pp/2R4Q] |
Δοκιμές : {1.Sf2+? gxf2!}, {1.Qxh2? Kxd3!}, {1.f5? Kxf5!}, {1.Kh8? / Kxg7? / Kg8? / d6? / Rbb1? / Rb2? / Rb3? / Rb4? / Ra5? / Rc5? / Rb6? / Rb7? / Rb8? / Bf2? / Ba7? / Bb6? / Bc5? / Sb2? / Se1? / Sc5+? / Sb4? / Qe1+? / Ra1? / Rcb1? / Rc3? / Rc2? / Rd1? / Re1+? / Rf1? Ke4-f5!}.
Κλειδί: 1.Rg1!
1...Kxc3 2.Ra1 (άνοιγμα γραμμής Μπρίστολ) K~ / Kxc4 / Ke2 3.Qb1# / Qf1# / Qd1#
ή 1...Kf5 2.Sf2 (τσούκτσβανγκ) gxf2 / hxg1=S 3.g4# / Qh5#
![]() | (Πρόβλημα 80) Μπουλ (C. Bull), 1878 Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 3 κινήσεις #3 (11+5) |
[8/6pK/4p1P1/4P3/2P1kB2/1P1S2p1/4S1Pp/5R1Q] |
Δοκιμές : {1.Sf2+? gxf2!}, {1 Bc1? / Bd2? / Bg5? / Sxg3+? / Qxh2? Kxd3!}, {1.Kh8? / Kxg7? / Kg8? / Sb2? / Sc1? / Se1? / Sc5+? / Sb4? / Sc1? / Ra1? / Rb1? / Rc1? / Rd1? / Re1? / Rf3? / Rf2? Kf5!}.
Κλειδί: 1.Rg1!
1...Kxc3 2.Ra1 (άνοιγμα γραμμής Μπρίστολ) K~ / Kxe2 3.Qb1# / Qf1#
ή 1...Kf5 2.Sf2 (τσούκτσβανγκ) gxf2 / hxg1=S 3.g4# / Qh5#
Το κλειδί και οι κύριες συνέχειες της λύσης του προβλήματος του Λόιντ έχουν διατηρηθεί, η θέση όμως του Μπουλ είναι πιο οικονομική, πιο ανάλαφρη από λευκές δυνάμεις.
![]() | (Πρόβλημα 81) πατήρ Σααβέντρα (rev. Saavedra), (ή θέση από παρτίδα Φέντον - Πότερ), 1875 Παίζουν τα λευκά και κερδίζουν + (2+2) |
[8/8/1KP5/3r4/8/8/8/k7] |
Κλειδί: 1.c7! Rd6+
2.Kb5
(όχι Ka7 γιατί με Rd7 το πιονάκι πέφτει,
όχι Ka6 / Ka5 γιατί με Rc6 το πιονάκι πέφτει,
όχι Kc5 γιατί με Rd1 και Rc1+ το πιονάκι (που ίσως έχει προαχθεί) πέφτει)
2...Rd5+ 3.Kb4 Rd4+ 4.Kb3 Rd3+ 5.Kc2
(τώρα δεν εφαρμόζεται το σχέδιο Rd1 και Rc1+)
5...Rd4!
(πονηρή κίνηση γιατί αν 6.c8=Q Rc4+ 7.Qxc4 φορσέ (δηλαδή υποχρεωτικά), και τα μαύρα είναι πατ!)
6.c8=R ( > 7.Ra8#) Ra4 7.Kb3 ( > 8.Kxa4 / Rc1#) ±
![]() | (Πρόβλημα 82) Τρόιτσκι (A. A. Troitzky), ”Ceske Slovo”, 1924 Παίζουν τα λευκά και κερδίζουν + (5+5) |
[8/3b4/k2p3P/1p1K3P/1P4r1/8/3R4/8] |
Κλειδί: 1.h7! Rg5+ 2.Kxd6 Rxh5 3.Kc7 ( > 4.Ra2#) Be6 4.Kb8 ( > 5.Rd6#) Bd5 5.Rxd5 Rxd5 6.h8=R ( > 7.Ra6#) Rd6 7.Kc7 ( > Kxd6 / Ra8#) ±
Ο Αλεξέι Αλεξέγιεβιτς Τρόιτσκι (δες βιογραφικό σημείωμα εδώ) πήρε την ιδέα του Σααβέντρα και την έντυσε με καινούργια ρούχα.
2 σχόλια:
Για το πρόβλημα Νο.81
Να διορθωθεί:
Από:
(ή θέση από την παρτίδα Πότερ – Φέντον), 1895
Σε:
ή θέση από την παρτίδα Φέντον - Πότερ), 1875
Φιλικά,
Carlo de Grandi
Η αναπαράσταση της γέννησης αυτής της ιστορικής σπουδής, όπως ακριβώς δημοσιεύθηκε στην πηγή της, είναι διαθέσιμη εδώ.
Δημοσίευση σχολίου