Θέμα Αλμπίνο (Albino) : Ένα λευκό πιόνι κάνει από το αρχικό του τετράγωνο τέσσερις διαφορετικές κινήσεις (ένα βήμα μπροστά, δυο βήματα μπροστά, πάρσιμο αριστερά, πάρσιμο δεξιά). |
Θέμα Πικανίνι (Pickaninny) : Ένα μαύρο πιόνι κάνει από το αρχικό του τετράγωνο τέσσερις διαφορετικές κινήσεις (ένα βήμα μπροστά, δυο βήματα μπροστά, πάρσιμο αριστερά, πάρσιμο δεξιά). |
![]() | (Πρόβλημα 41) Ριβς (A. C. Reeves), ”Probleemblad”, 1965 Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 2 κινήσεις #2 (9+10) |
[1s1b1B2/1Q2p3/1p1S1Rp1/S1k5/p3R3/Kp1p4/1sP5/5B2] |
Στο πρόβλημα του Ριβς υπάρχουν αρκετές δοκιμές: {1.Qd5+? Kxd5!}, {1.Qc6+? Sxc6!}, {1.Rf5+? gxf5!}, {1.Sxb3+? axb3!}, {1.Rxa4? exd6!}, {1.Rc4+? Sxc4+!}, {1.Re5+? Kd4!}, ειδικότερα όμως παρατηρούμε ότι τέσσερις δοκιμές Αλμπίνο αποκρούονται με τέσσερις άμυνες Πικανίνι:
Δοκιμή: 1.c3? ( > 2.Re5#) exf6!
Δοκιμή: 1.c4? ( > 2.Qd5#) e6!
Δοκιμή: 1.cxb3? ( > 2.b4#) exd6!
Δοκιμή: 1.cxd3? ( > 2.d4#) e5!
Κλειδί: 1.Rb4! ( > 2.Se4#)
1...Sc4 2.Rxc4#
1...exd6 2.Bxd6#
Στο επόμενο πρόβλημα, του Λίτλγουντ, τα μαύρα προσπαθούν να αμυνθούν με Πικανίνι, αλλά τα λευκά έχουν τέσσερις συνέχειες με διατομές Νοβότνι.
![]() | (Πρόβλημα 42) Λίτλγουντ Ν. (N. Littlewood), Πρώτο βραβείο, ”BCPS Ring Tourney”, 1966 Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 3 κινήσεις #3 (12+11) |
[bb2RSs1/r4p2/qr4PP/p1P1B1k1/3S4/2sP1RpQ/5PK1/8] |
Δοκιμές υπάρχουν αρκετές: {1.Sh7+? Kxg6!}, {1.Bxg3? Bxg3!}, {1.Bf4+? Bxf4!}, {1.Bxb8? Sxh6!}, {1.Qf5+? Kxh6!}, {1.Qg4+? Kxg4!}, {1.Qxg3+? Kh5!}, {1.Qh5+? Kxh5!}, {1.Qh4+? Kxh4!}, {1.fxg3? Rb2+!}.
Κλειδί: 1.Re6! ( > 2.Sh7#)
1...f6 2.Rd6 (Νοβότνι στο d6) Rxd6 / Bxd6 3.Bf4# / Sde6#
1...f5 2.Rc6 (Νοβότνι στο c6) Rxc6 / Bxc6 3.Rxg3# / Sde6#
1...fxe6 2.c6 (Νοβότνι στο c6) Rxc6 / Bxc6 3.Rxg3# / Sde6#
1...fxg6 2.Bc7 (Νοβότνι στο c7) Rxc7 / Bxc7 3.Re5# / Sh7#
Στο επόμενο πρόβλημα, του Ριβς, βλέπουμε να αλλάζουν τα ματ για το Πικανίνι σε δύο φάσεις.
![]() | (Πρόβλημα 43) Ριβς (A. C. Reeves), ”Die Schwalbe”, 1965 (Έχει έτοιμο παιγνίδι). Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 2 κινήσεις * #2 (13+6) |
[R2Sr3/RB1pk1P1/PpP1P1P1/1K2p1P1/3Q4/2Sr4/8/8] |
Πρώτη Φάση: * (έτοιμο παιγνίδι)
1...d6 / d5 / dxc6+ / dxe6
2.Sd5# / Qb4# / Bxc6# / Bc8#
Αν δοκιμάσουμε άμεση επίθεση, δεν πετυχαίνουμε τον στόχο μας:
[1.Qb4+? d6!], [1.Qxd7+? Rxd7!], [1.Sd5+? Kd6!]
Τελευταία Φάση, πραγματικό παιγνίδι: Κλειδί: 1.Qxe5!
1...d6 / d5 / dxc6+ / dxe6
2.Qf6# / Qc7# / Sxc6# / Qxe6# (άλλαξαν τέσσερα ματ).
Στο επόμενο πρόβλημα, του Μπέρναρντ, ο Kf6 με τον Bg7 απαρτίζουν μια βασιλική μπαταρία που ενεργοποιείται όταν κινηθεί ο Kf6.
Πρώτη Φάση: * (έτοιμο παιγνίδι)
1...Bb~ (παίζει κάπου τυχαία) / Bxd2 2.Sb3# / Rxd2#
Δοκιμές υπάρχουν πολλές : {1.Bh8? Rh4!}, {1.Rxf4+? Rxf4+!}, {1.Rxd5+? Sxd5+!}, {1.Qb3? dxc4!}, {1.Qb5? axb5!}, {1.Qa3? Bxa3!}, {1.Qxb4? cxb4!}, {1.fxg4? Sxg4+!}, {1.fxe3+? Kxe3!}, {1.Sb1+? Sxd1!}, {1.Se4+? Sxd1!}, {1.Sb3+? Kxc4!}, {1.c3+? Kd3!}.
Τελευταία Φάση: Κλειδί: 1.Qa1! (Φέρνει τα μαύρα σε κατάσταση τσούκτσβανγκ παρά τις πολλές κινήσεις που διαθέτουν. Τις τέσσερις κινήσεις του Bb4 αντιμετωπίζει το Αλμπίνο b2).
1...Ba3 / Bxd2 / Bc3 / Bxa5 2.bxa3# / b3# / bxc3# / b4#
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου