Παρασκευή, 7 Μαρτίου 2008

Πιονάκια Αλμπίνο και Πικανίνι (1)

Θέμα Αλμπίνο (Albino) : Ένα λευκό πιόνι κάνει από το αρχικό του τετράγωνο τέσσερις διαφορετικές κινήσεις (ένα βήμα μπροστά, δυο βήματα μπροστά, πάρσιμο αριστερά, πάρσιμο δεξιά).


Θέμα Πικανίνι (Pickaninny) : Ένα μαύρο πιόνι κάνει από το αρχικό του τετράγωνο τέσσερις διαφορετικές κινήσεις (ένα βήμα μπροστά, δυο βήματα μπροστά, πάρσιμο αριστερά, πάρσιμο δεξιά).



(Πρόβλημα 41)
Ριβς (A. C. Reeves),
”Probleemblad”, 1965
Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 2 κινήσεις
#2 (9+10)
[1s1b1B2/1Q2p3/1p1S1Rp1/S1k5/p3R3/Kp1p4/1sP5/5B2]

Στο πρόβλημα του Ριβς υπάρχουν αρκετές δοκιμές: {1.Qd5+? Kxd5!}, {1.Qc6+? Sxc6!}, {1.Rf5+? gxf5!}, {1.Sxb3+? axb3!}, {1.Rxa4? exd6!}, {1.Rc4+? Sxc4+!}, {1.Re5+? Kd4!}, ειδικότερα όμως παρατηρούμε ότι τέσσερις δοκιμές Αλμπίνο αποκρούονται με τέσσερις άμυνες Πικανίνι:
Δοκιμή: 1.c3? ( > 2.Re5#) exf6!
Δοκιμή: 1.c4? ( > 2.Qd5#) e6!
Δοκιμή: 1.cxb3? ( > 2.b4#) exd6!
Δοκιμή: 1.cxd3? ( > 2.d4#) e5!
Κλειδί: 1.Rb4! ( > 2.Se4#)
1...Sc4 2.Rxc4#
1...exd6 2.Bxd6#


Στο επόμενο πρόβλημα, του Λίτλγουντ, τα μαύρα προσπαθούν να αμυνθούν με Πικανίνι, αλλά τα λευκά έχουν τέσσερις συνέχειες με διατομές Νοβότνι.


(Πρόβλημα 42)
Λίτλγουντ Ν. (N. Littlewood),
Πρώτο βραβείο, ”BCPS Ring Tourney”, 1966
Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 3 κινήσεις
#3 (12+11)
[bb2RSs1/r4p2/qr4PP/p1P1B1k1/3S4/2sP1RpQ/5PK1/8]

Δοκιμές υπάρχουν αρκετές: {1.Sh7+? Kxg6!}, {1.Bxg3? Bxg3!}, {1.Bf4+? Bxf4!}, {1.Bxb8? Sxh6!}, {1.Qf5+? Kxh6!}, {1.Qg4+? Kxg4!}, {1.Qxg3+? Kh5!}, {1.Qh5+? Kxh5!}, {1.Qh4+? Kxh4!}, {1.fxg3? Rb2+!}.
Κλειδί: 1.Re6! ( > 2.Sh7#)
1...f6 2.Rd6 (Νοβότνι στο d6) Rxd6 / Bxd6 3.Bf4# / Sde6#
1...f5 2.Rc6 (Νοβότνι στο c6) Rxc6 / Bxc6 3.Rxg3# / Sde6#
1...fxe6 2.c6 (Νοβότνι στο c6) Rxc6 / Bxc6 3.Rxg3# / Sde6#
1...fxg6 2.Bc7 (Νοβότνι στο c7) Rxc7 / Bxc7 3.Re5# / Sh7#


Στο επόμενο πρόβλημα, του Ριβς, βλέπουμε να αλλάζουν τα ματ για το Πικανίνι σε δύο φάσεις.


(Πρόβλημα 43)
Ριβς (A. C. Reeves),
”Die Schwalbe”, 1965
(Έχει έτοιμο παιγνίδι). Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 2 κινήσεις
* #2 (13+6)
[R2Sr3/RB1pk1P1/PpP1P1P1/1K2p1P1/3Q4/2Sr4/8/8]

Πρώτη Φάση: * (έτοιμο παιγνίδι)
1...d6 / d5 / dxc6+ / dxe6
2.Sd5# / Qb4# / Bxc6# / Bc8#

Αν δοκιμάσουμε άμεση επίθεση, δεν πετυχαίνουμε τον στόχο μας:
[1.Qb4+? d6!], [1.Qxd7+? Rxd7!], [1.Sd5+? Kd6!]

Τελευταία Φάση, πραγματικό παιγνίδι: Κλειδί: 1.Qxe5!
1...d6 / d5 / dxc6+ / dxe6
2.Qf6# / Qc7# / Sxc6# / Qxe6# (άλλαξαν τέσσερα ματ).


Στο επόμενο πρόβλημα, του Μπέρναρντ, ο Kf6 με τον Bg7 απαρτίζουν μια βασιλική μπαταρία που ενεργοποιείται όταν κινηθεί ο Kf6.


(Πρόβλημα 44)
Μπέρναρντ (Henry D’ Oyly Bernard),
Δεύτερο βραβείο εξ ίσου, ”Good Companions”, 1917
(Έχει έτοιμο παιγνίδι). Παίζουν τα λευκά και κάνουν Ματ σε 2 κινήσεις
* #2 (14+10)
[2s3b1/6B1/p3PKP1/p1pp1R2/QbPk1pr1/4sP2/1PPS1P2/3R4]

Πρώτη Φάση: * (έτοιμο παιγνίδι)
1...Bb~ (παίζει κάπου τυχαία) / Bxd2 2.Sb3# / Rxd2#

Δοκιμές υπάρχουν πολλές : {1.Bh8? Rh4!}, {1.Rxf4+? Rxf4+!}, {1.Rxd5+? Sxd5+!}, {1.Qb3? dxc4!}, {1.Qb5? axb5!}, {1.Qa3? Bxa3!}, {1.Qxb4? cxb4!}, {1.fxg4? Sxg4+!}, {1.fxe3+? Kxe3!}, {1.Sb1+? Sxd1!}, {1.Se4+? Sxd1!}, {1.Sb3+? Kxc4!}, {1.c3+? Kd3!}.

Τελευταία Φάση: Κλειδί: 1.Qa1! (Φέρνει τα μαύρα σε κατάσταση τσούκτσβανγκ παρά τις πολλές κινήσεις που διαθέτουν. Τις τέσσερις κινήσεις του Bb4 αντιμετωπίζει το Αλμπίνο b2).
1...Ba3 / Bxd2 / Bc3 / Bxa5 2.bxa3# / b3# / bxc3# / b4#

Δεν υπάρχουν σχόλια: