Μια πρόταση που φτιάξαμε για το σκάκι, σε συνεργασία με τον φίλο Νίκο Λούβρο υποψήφιο επίσης στην Α' Αθήνας:
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΕΙΣΟΔΟ ΤΟΥ ΣΚΑΚΙΟΥ ΩΣ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Ανάμεσα στις δράσεις-παρεμβάσεις που προτείνουμε να συμπεριλάβει ο ΣΥΡΙΖΑ στο κυβερνητικό του πρόγραμμα βρίσκεται και η ένταξη του σκακιού σαν ισότιμο υποχρεωτικό μάθημα στα δημοτικά σχολεία με διαπιστευμένους δασκάλους-προπονητές.
Το σκάκι, σαν ένα άθλημα που οξύνει τις πνευματικές λειτουργίες σημαντικά (συγκέντρωση, μνήμη, ταξινόμηση πραγμάτων, συνδυαστική ικανότητα) και βοηθά στην κριτική σκέψη από μικρή ηλικία, ενισχύοντας τις στρατηγικές ικανότητες του ατόμου, αποτελεί ήδη εδώ και δεκαετίες μοχλό ανάπτυξης των δυνατοτήτων του παιδιού σε πολλές χώρες του κόσμου με χαρακτηριστικά παραδείγματα χώρες μεγαλύτερες όπως π.χ. η Ισπανία, αλλά και μικρότερες, όπως η Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν.
Πρόθεση μας είναι το πρόγραμμα να ξεκινήσει πιλοτικά σε διάφορους δήμους της ελληνικής επικράτειας και να μετατραπεί ταχύτατα (μέσα σε 2 χρόνια) σε μια καθολική καινοτομία στον χώρο της εκπαίδευσης.
Ήδη στην Ελλάδα το σκάκι αποτελεί ένα αρκετά διαδεδομένο άθλημα με πολλές χιλιάδες αθλητές εγγεγραμμένους στα μητρώα της Ελληνικής Σκακιστικής Ομοσπονδίας (ΕΣΟ).
Υπάρχει επομένως το υπόβαθρο για την άμεση στήριξη και εμπέδωση του προγράμματος με ικανό αριθμό από σκακιστές-προπονητές, πολλοί από τους οποίους φέρουν υψηλούς αγωνιστικούς βαθμούς αξιολόγησης της Παγκόσμιας Σκακιστικής Ομοσπονδίας (FIDE) αλλά έχουν και παράλληλα τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για να είναι πραγματικοί δάσκαλοι του σκακιού καθώς έχουν ανάλογη διαπίστευση και πλούσια προπονητική εμπειρία σε συλλόγους.
Ο στόχος του προγράμματος είναι μια ουσιαστική παρέμβαση στην καθημερινότητα του μαθητή που θα του επιτρέψει
να συνδυάσει την θεωρία και την πράξη σε πολύ μικρή ηλικία
θα αυξήσει τα πνευματικά του αντανακλαστικά
θα δώσει αθλητικά ερεθίσματα διαφορετικού περιεχομένου από αυτό στο οποίο είμαστε συνηθισμένοι ως κοινωνία.
Δεν είναι τυχαίο ότι για το σκάκι χρησιμοποιείται συνήθως το τρίπτυχο επιστήμη-τέχνη-άθλημα σαν περιγραφή των ιδιοτήτων του αφού εμπεριέχει στοιχεία και από τους τρεις χώρους. Πολλές προσωπικότητες από τον χώρο της πολιτικής, της τέχνης, του αθλητισμού, της επιστήμης έχουν σε κάποια στιγμή της ζωής τους υπάρξει φανατικοί σκακιστές, κάτι που πιστοποιεί την γοητεία που μπορεί να ασκήσει το σκάκι σε άτομα με δημιουργική έφεση ή και την συμβολή του στην ανάδειξη τέτοιων προσωπικοτήτων.
Όπως είπε ο Πάμπλο Μαρτίν από το Σοσιαλιστικό Κόμμα (PSOE), ο οποίος παρουσίασε την αντίστοιχη πρόταση εισαγωγής του σκακιού στα σχολεία της Ισπανίας, το να παίζεις σκάκι στο σχολείο «βελτιώνει τη μνήμη και τη στρατηγική ικανότητα, διδάσκει στους μαθητές να παίρνουν αποφάσεις υπό υψηλή πίεση και αναπτύσσει τη συγκέντρωση, με πολύ χαμηλό οικονομικό κόστος».
Περαιτέρω πιστεύουμε ότι η κανονική ένταξή του σκακιού σαν μάθημα στο σχολείο θα βοηθήσει σημαντικά στην αρμονική ανάπτυξη του παιδιού συμβάλλοντας στην ισορροπία μεταξύ σώματος και πνεύματος, κάτι που αποτέλεσε από τα αρχαία χρόνια τρόπο ζωής του Έλληνα, και πρέπει να έχει συνέχεια στον σύγχρονο κόσμο. Το σκάκι με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αποτελεί ένα χρήσιμο εργαλείο προς αυτή την κατεύθυνση.
Βασίλης Κοτρωνιάς και Νίκος Λούβρος
Υποψήφιοι Βουλευτές Α’ Αθήνας
ΣΥΡΙΖΑ
Μακάρι να γίνει το σκάκι μάθημα στα σχολεία μας. Έχω γράψει επανειλημμένα για τα πλεονεκτήματα αυτής της κίνησης. (Μανωλάς Εμμανουήλ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου