Όταν μία σύνθεση έχει ελάττωμα ή δεν τυχαίνει να αρέσει στον κριτή ή είναι υποδεέστερη από συνθέσεις άλλων συνθετών, τότε δεν παίρνει διάκριση. Εμείς βάζουμε τα δυνατά μας για να πετύχουμε το καλύτερο αλλά, όπως συμβαίνει στην ζωή, αυτό δεν είναι πάντοτε εφικτό. Μερικές από τις συνθέσεις, όταν τις δούμε αργότερα χωρίς πίεση (και με μεγαλύτερη εμπειρία) υπάρχει δυνατότητα να βελτιωθούν. Αυτό οι έμπειροι κριτές το βλέπουν ή το διαισθάνονται, οπότε η γνώμη τους είναι βαρύνουσα.
Σε προηγούμενη ανάρτηση είδαμε πέντε συνθέσεις, ας δούμε τώρα και τις υπόλοιπες.
Διαγωνισμός 11ος Ιαπωνικού Σάκε (Japanese Sake) και 3ος Βραζιλιάνικης Κασάσας (Brazilian Cachaça)
Θέμα : Σειράς Αντίστροφο ματ ή πατ, (ss#n, ss=n), με Αντίστροφη Προαγωγή. Δεν επιτρέπονται μυθικά κομμάτια ή μυθικές συνθήκες πλην της Μαξιμούμερ.Στο αντίστροφο σειράς n κινήσεων, κάνουν τα Λευκά n-1 κινήσεις μόνα τους χωρίς να δίνουν σαχ και στην τελευταία κίνησή τους αίρεται η ακινησία των Μαύρων που επιτυγχάνουν τον στόχο (ματ ή πατ).
Γνωρίζουμε ότι ένα λευκό πιόνι ξεκινάει από την δεύτερη γραμμή και προάγεται στην όγδοη (για μαύρο : έβδομη και πρώτη, αντίστοιχα). Με την συνθήκη αντίστροφης προαγωγής, ένα λευκό κομμάτι που προήλθε από προαγωγή μόλις πατήσει στην δεύτερη γραμμή ξαναγίνεται πιόνι (για μαύρο : έβδομη, αντίστοιχα).
Ο Ιάπωνας κριτής Tadashi Wakashima σχολίασε : "Πολύ ωραία παρουσίαση σε δύο λύσεις τριών προαγωγών και δύο αντιστροφών (με λευκούς αξιωματικούς στην πρώτη λύση και λευκούς ίππους στην δεύτερη)".
Το βραβείο συνοδεύτηκε από μια φιάλη Ιαπωνικό Σάκε.
Ο Ιάπωνας κριτής Tadashi Wakashima σχολίασε : "Allumwandlung με δύο πιόνια".
Το βραβείο συνοδεύτηκε από μια φιάλη Βραζιλιάνικη Κασάσα.
Δούλεψα αρκετές ημέρες για να φτιάξω αυτό το πρόβλημα. Τα λογισμικά στους υπολογιστές δεν μπορούσαν να βοηθήσουν πολύ γιατί είναι πολλές οι κινήσεις και αργούσαν φρικτά, (χρόνος ελέγχου = 45 ώρες). Προς το τέλος με βοήθησε στον έλεγχο ο ταχύτατος Κώστας Πρέντος, που τον ευχαριστώ.
Το σχέδιο του Λευκού να δώσει σαχ με την βασίλισσα από το d3 ώστε να αναγκαστεί ο bBb5 να την πάρει δίνοντας ματ έχει εμπόδια. Πρώτον δεν υπάρχει βασίλισσα, δεύτερον πολλά μαύρα κομμάτια (Qa7, Bb6, Sb2, c4, Rd2, Re7) την εμποδίζουν να απειλήσει ματ από το d3, άσε που ο bK έχει διαφυγή από το f4. Και ο bBb5 εμποδίζεται να πάει στο d3 από το bPc4.
Το bPg6 χρειάζεται για να αλλάξει στήλη το wPh2 και να προαχθεί στο g8, αλλά αν το τοποθετούσα στο g5, προέκυπτε δεύτερη ανεπιθύμητη λύση με 1.h8=S.
Το κλειδί δεν έπρεπε να είναι προαγωγή σε βασίλισσα γιατί η δεύτερη κίνηση 2.Qxc3 θα έδινε σαχ.
Όμοια για την κίνηση 8.a8=R, που αν έβγαινε βασίλισσα, θα έδινε σαχ. Και μετά μόνο η διαδρομή Ra8-d8-xd2=P ισχύει, όχι μέσω του a2!
Την Βασίλισσα θα την χρειαστούμε στο τέλος, αλλά και κάποιο κομμάτι να προσέχει το f4. Αν πρέπει να ελευθερωθεί το wPh2, παρατηρούμε ότι το bPh3 μόνο με ίππο μπορεί να παρθεί χωρίς να δοθεί σαχ στον μαύρο βασιλιά!
Στην δέκατη τέταρτη κίνηση ο ίππος δεν προλαβαίνει και να πάρει τον πύργο (14.dxe7?) και να λυθεί το πρόβλημα σε 27 κινήσεις. Τον αφήνει λοιπόν, και πρέπει να του κλείσει την γραμμή αργότερα φυλάγοντας και το f4 από εκεί. Πόσο αργότερα;
Προτού κλείσει το e6 πρέπει να περάσει από πάνω η βασίλισσα, 25.Qg8xc4, και μετά 26.Sf4-e6.
Τελικά στο πρόβλημα επιτυγχάνονται οι τέσσερις προαγωγές (=allumwandlung), Αξιωματικός, Πύργος, Ίππος και Βασίλισσα.
Ο Ιάπωνας κριτής Tadashi Wakashima σχολίασε : "Τρεις προαγωγές και τρεις αντιστροφές με ένα μοναδικό πιόνι".
Εδώ έβαλα το μέγιστο πλήθος εμποδίων (χωρίς δυνάμεις από προαγωγή) στο σχέδιο των Λευκών.
Διαγωνισμός Θεματικός "Ο προβληματιστής των Ουραλίων (The Ural's Problemist)" - 2011
Θέμα : Αντίστροφο πρόβλημα (s#n, n=3, 4 ή 5), με καταστροφή και επανάκτηση μιας λευκής ή μαύρης μπαταρίας.Η αφιέρωση έγινε γιατί ο Κριτής Andrey Selivanov εντόπισε ότι η αρχική θέση που παρέδωσα {7b/8/3S1k1P/2P3RP/Q7/pp2p3/p4p2/Kb3r2 w} είχε ένα ελάττωμα (απαράσκευο σαχ 1...Kxf5+ στο έτοιμο παιγνίδι). Η έκδοση (version) που δημοσιεύεται εδώ είναι διορθωμένη.
Ελπίζω ότι σας έδωσα μια ιδέα της δημιουργικής κατάστασης που υπάρχει στα παγκόσμια πρωταθλήματα. Σκεφθείτε ότι υπήρχαν άλλοι τόσοι διαγωνισμοί που δεν έλαβα μέρος και το κυριότερο ότι υπήρχαν πολλοί συνθέτες πολύ καλύτεροι από εμένα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου