Η λύση του προβλήματος δεν είναι δύσκολη, και θα την μελετήσουμε για να δούμε πώς λέγονται τα διάφορα φαινόμενα με κινήσεις, παρσίματα και τοποθετήσεις κομματιών.
Πρόβλημα-836 Νίκος Περγιάλης (GRE) αδημοσίευτο |
s3S3/1S1p2p1/1r1p1r2/RP1k1PR1/pP6/1qBK4/B3Q3/7b (11 + 10) DirectMate #2 |
Έτοιμο παιγνίδι : (υπάρχουν ματ, αν υποθέσουμε ότι είναι σειρά του Μαύρου να κάνει κίνηση;) 1…Sc7 2.Sxc7#, 1…Bg2 2.Qxg2#, 1…Bf3 2.Qxf3#, 1…Be4+ 2.Qxe4#, 1…Rxf5 2.Rxf5#, 1…Re6 2.fxe6#, 1…Rg6 2.fxg6#, 1…Rh6 2.f6#, 1…Rf7 2.f6#, 1…Rf8 2.f6#, 1…Qxa2 2.Qxa2#, 1…Qc4+ 2.Bxc4#, 1…a3 2.Bxb3#, 1…g6 2.Sxf6# (υπάρχουν δεκατέσσερα έτοιμα ματ) Δοκιμές : (είναι αυτές που αποκρούονται με μοναδική κίνηση του Μαύρου) 1.Sexd6? [2.Qe5#] Rxb5! 1.Sxf6+? gxf6! 1.Sc7+? Sxc7! 1.Bxb3+? axb3! 1.Rg2? [2.Qf3# / Qe4#] Re6! 1.Rg4? [2.Rd4#] Rxb5! 1.Qe3? [2.Qd4#] Rxb5! 1.Qg4? [2.Qd4#] Rxb5! 1.Qg2+? Bxg2! 1.Qf3+? Bxf3! 1.Qe4+? Bxe4+! 1.Qe5+? dxe5! Κλειδί : 1.Sd8! (Η κίνηση αυτή δεν απειλεί κάτι, αλλά φέρνει τον Μαύρο σε κατάσταση τσούκτσβανγκ, δηλαδή, ό,τι και να παίξει, θα χάσει. Πραγματικά, γίνεται ματ με δεκαέξι τρόπους) 1…Sc7 2.Sxc7# 1…Bg2 2.Qxg2# 1…Bf3 2.Qxf3# 1…Be4+ 2.Qxe4# 1…Rxb5 2.Rxb5# 1…Ra6 2.bxa6# 1…Rc6 2.bxc6# 1…Rb7 / Rb8 2.b6# 1…Rxf5 2.Rxf5# 1…Re6 2.fxe6# 1…Rg6 2.fxg6# 1…Rh6 / Rf7 / Rf8 2.f6# 1…Qxa2 2.Qxa2# 1…Qc4+ 2.Bxc4# 1…a3 2.Bxb3# 1…g6 2.Sxf6# Σχόλια : Λευκή μπαταρία : υπάρχουν δύο μπαταρίες Πιονιού/Πύργου, η wPb5/wRa5 και η wPf5/wRg5. Σταυρός του μαύρου Πύργου : Ο μαύρος Πύργος κινείται στα τέσσερα κοντινά του τετράγωνα και γίνονται τέσσερα διαφορετικά ματ. Αυτό συμβαίνει και με τους δύο μαύρους Πύργους. 1…Rxb5 / Ra6 / Rc6 / Rb7 2.Rxb5# / bxa6# / bxc6# / b6# 1…Rxf5 / Re6 / Rg6 / Rf7 2.Rxf5# / fxe6# / fxg6# / f6# Αμοιβαία παρσίματα : συμβαίνουν στα ζεύγη wPb5/bRb6, wPf5/bRf6, wBa2/bQb3 Άνοιγμα γραμμής Δίχρωμο Μπρίστολ (και Άμεσο Αυτο-κάρφωμα) στην βαριάντα 1…Qc4+ 2.Bxc4#. Πάρσιμο του καρφωτή wBa2 από το καρφωμένο bQb3 (και Άμεσο Ξεκάρφωμα) στην βαριάντα 1…Qxa2 2.Qxa2#. Διασταυρωμένα σαχ συμβαίνουν στις βαριάντες 1…Be4+ 2.Qxe4# και 1…Qc4+ 2.Bxc4#. Διαγώνιος - Ορθογώνιος Μετασχηματισμός, (ματ από την διαγώνιο ή την γραμμή) : για παράδειγμα στις βαριάντες 1…Rxb5 2.Rxb5# και 1…Bg2 2.Qxg2#. Θέμα Άρπαγμα (και μονομαχία Μαύρου - Λευκού) βλέπουμε στις βαριάντες 1…Bg2 2.Qxg2#, 1…Bf3 2.Qxf3#, 1…Be4+ 2.Qxe4#. Θέμα Balbo, (τουλάχιστον τρεις βαριάντες έχουν κομμάτια ίδιου τύπου, το αμυνόμενο μαύρο και το λευκό που ματάρει) : 1…Sc7 2.Sxc7#, 1…Rxb5 2.Rxb5#, 1…Rxf5 2.Rxf5#, 1…Qxa2 2.Qxa2#. Θέμα Urania, (η ίδια λευκή κίνηση φαίνεται ως δοκιμή, ως απειλή, ως κίνηση ματ) : 1.Qe4+? Bxe4+!, 1.Rg2? [2.Qf3# / Qe4#] Re6!, 1…Be4+ 2.Qxe4#. Θέμα Umnov (ο Λευκός πατάει στο τετράγωνο που μόλις άφησε ο Μαύρος) : στις βαριάντες 1…Rb6-b7 2.b6# και 1…Rf6-f7 2.f6#. Επίσης Κυνηγητό Umnov (Λευκός και Μαύρος κάνουν κίνηση μία στήλη αριστερά) : 1…Ra6 2.bxa6# και 1…Re6 2.fxe6#, (ή και μία στήλη δεξιά) : 1…Rc6 2.bxc6# και 1…Rg6 2.fxg6#. Θέμα Vladimirov, (υπάρχουν δυο δοκιμές 1.A? a! και 1.B? b!, αλλά μετά το κλειδί υπάρχουν βαριάντες 1...a 2.A# και 1...b 2.B#) : Συγκεκριμένα 1.Se8-c7+? Sa8xc7! και 1.Qg2+? Bxg2!, αλλά 1…Sa8-c7 2.Se8xc7# και 1…Bg2 2.Qxg2#. Θέμα Αλλαγμένα Ματ, (όπου σε δύο άμυνες, αλλάζουν τα ματ, σε δύο φάσεις). Θέμα Αντι-Αναστροφής Απειλής (όπου υπάρχει μια δοκιμή 1.A? [2.B#], και μια δοκιμή 1.B? [χωρίς απειλή 2.A#]) : 1.Sexd6? [2.Qe5#] Rxb5!, και 1.Qe5+? dxe5!. Θέμα Bartolovic (όπου σε τρεις φάσεις, δύο μαύρες άμυνες a b, έχουν ματ A B ή A C ή D B). Θέμα Ellerman-Makihovi, (όπου σε τρεις φάσεις, μία μαύρη άμυνα a, έχει ματ Α ή Β ή Α/Β). Θέμα Rudenko, (όπου οι απειλές μιας φάσης A/B, σε δύο άλλες φάσεις εμφανίζονται διαχωρισμένες). Μαύρες διορθώσεις : Η κίνηση Rb6-a6 διορθώνει τις Rb6-b7 / Rb6-b8 Η κίνηση Rb6-c6 διορθώνει τις Rb6-b7 / Rb6-b8 Η κίνηση Rf6-e6 διορθώνει τις Rf6-h6 / Rf6-f7 / Rf6-f8 Η κίνηση Rf6-g6 διορθώνει τις Rf6-h6 / Rf6-f7 / Rf6-f8 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου