Θυμίζουμε ότι η συνθήκη Κίρκη λέει "αυτό το κομμάτι που παίρνεται επανεμφανίζεται στην αρχική του θέση, στο αρχικό στήσιμο μιας κανονικής παρτίδας σκακιού".
Χαμηλός στόχος : wR και bK αλλάζουν αμοιβαία θέση στις δύο λύσεις.
4k3/3p1p1p/pK6/4B3/8/R7/8/8 (3 + 5) | Πρόβλημα-589 Μανωλάς Εμμανουήλ (Manolas Emmanuel) αδημοσίευτο h#2, Circe, 2111 1.Kd8 Rg3 2.Kc8 Rg8# 1.Kf8 Rc3 2.Kg8 Rc8# Το πιόνι bPa6 εμποδίζει ανεπιθύμητες λύσεις (επειδή αν παρθεί από τον wR, επανεμφανίζεται στο a7 και εμποδίζει το ματ). Παρόμοιο ρόλο παίζει ο αξιωματικός wBe5, που γίνεται ενεργός μόνο στην μία λύση - όχι καλό αυτό. |
Υψηλότερος στόχος : Γίνεται άλλο ροκέ σε κάθε λύση.
4k3/3p1p1p/pK6/4B3/8/RP6/8/1r6 (4 + 6) | Πρόβλημα-590 Μανωλάς Εμμανουήλ (Manolas Emmanuel) αδημοσίευτο h#2, Circe, 2111 1.Ra1 Rxa1(+bRh8) 2.0-0 Rg1# 1.Rxb3(+wPb2)+ Rxb3(+bRa8) 2.0-0-0 Rc3# Νομίζω ότι τώρα είναι καλύτερο, γιατί γίνεται ενεργητική χρήση της συνθήκης Κίρκη και το παιγνίδι απέκτησε μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Τα λευκά κομμάτια είναι ενεργά και στις δύο λύσεις. Οι λύσεις είναι ομοστρατηγικές και καμιά κίνηση δεν επαναλαμβάνεται στις λύσεις. |
Ακόμη υψηλότερος στόχος : Γίνεται άλλο ροκέ σε κάθε λύση, αλλά κλείνει μια γραμμή για να μην απειλείται το τετράγωνο από το οποίο δίνεται το σαχ.
4k3/3p1p1p/1K6/1R2B3/1r1P4/1P6/8/2q5 (5 + 6) | Πρόβλημα-591 Μανωλάς Εμμανουήλ (Manolas Emmanuel) αδημοσίευτο h#2, Circe, 2111 1.Rxd4(+wPd2) Bxd4(+bRh8) 2.0-0 Rg5# 1.Rc4 bxc4(+bRa8) 2.0-0-0 Rc5# Η μετακίνηση ενός λευκού πιονιού κλείνει την γραμμή της bQ προς το τετράγωνο (g5 ή c5) από το οποίο ο wR δίνει το ματ. |
Άλλες κατευθύνσεις σύνθεσης : Κρατάμε τα διαφορετικά ροκέ σε κάθε λύση και δοκιμάζουμε άλλες συνέχειες.
4k3/3p1p1p/1K6/4B2p/4p3/3p3R/8/6r1 (3 + 8) | Πρόβλημα-592 Μανωλάς Εμμανουήλ (Manolas Emmanuel) αδημοσίευτο h#2, Circe, 2111 1.Ra1 Bxa1(+bRh8) 2.0-0 Rg3# 1.Rh1 Rxh1(+bRa8) 2.0-0-0 Rc1# Ο bR παίρνεται στα τετράγωνα a1 και h1 από διαφορετικά λευκά κομμάτια. Όχι πολύ σημαντικό. |
4k3/3p1p1p/1K6/1R2B3/1r1p4/8/8/2r3b1 (3 + 8) | Πρόβλημα-593 Μανωλάς Εμμανουήλ (Manolas Emmanuel) αδημοσίευτο h#2, Circe, 2111 1.Rbb1 Rxb1(+bRa8) 2.0-0-0 Rxc1(+bRh8)# 1.Rb2 Rxb2(+bRh8) 2.0-0 Rg2# Ο bR παίρνεται στα τετράγωνα b1 και b2 και το θέμα είναι δίχρωμο Μπρίστολ. |
4k3/3p1p1p/pK6/Rp2B3/rp6/3p4/RP1g4/8 (5 + 10) (Grasshopper 0 + d2) | Πρόβλημα-594 Μανωλάς Εμμανουήλ (Manolas Emmanuel) αδημοσίευτο h#2, Circe, 2111 1.Rxa2(+wRh1) Rxa2(+bRa8) 2.0-0-0 Rc1# 1.Rxa5(+wRa1) Rxa5(+bRh8) 2.0-0 Rg1# Ο bR παίρνει έναν wR και παίρνεται από τον άλλον, και το δίχρωμο Μπρίστολ γίνεται αμοιβαία στις δύο λύσεις. Με καλή χρήση της συνθήκης Κίρκη, Λευκοί και μαύροι Πύργοι αναγεννιούνται στις τέσσερις γωνίες της σκακιέρας. Η μαύρη Ακρίδα εμποδίζει μια ανεπιθύμητη λύση (όχι καλό). (Το πρόβλημα έγινε με την ευκαιρία διαγωνισμού που επέτρεπε να "κοιμάται" ένα λευκό κομμάτι). |
5 σχόλια:
Στο πρόβλημα 593 θα μπορούσε να είναι και η βαράντα
1.Rb3 Rxb3(+bRh8) 2.0-0 Rg3#
ως λύση.
Πρόβλημα 593
Διόρθωση:
Ένα πιόνι μαύρο στο "θ4".
Αγαπητέ Papaveri, αυτό που προτείνεις για το Πρόβλημα 593 δεν ισχύει.
1.Rb3 Rxb3(+bRa8) 2.??
Σε ευχαριστώ για την συμμετοχή.
Αυτό που αναφέρεις το είδα κι' εγώ. Γιατί επαναλαμβάνεται η θέση αυτή με ματ, όταν:
1.Rbb1 Rxb1(+bRa8) 2.0-0-0 Rxc1(+bRh8)#;
Τι είδες δηλαδή και ποια θέση επαναλαμβάνεται; Έγραψες στο πρώτο σχόλιο
1.Rb3 Rxb3(+bRh8) 2.0-0 Rg3
και σου υπέδειξα ότι είναι λάθος
1.Rb3 Rxb3(+bRa8) 2.??
βάζοντας έντονο το a στο (+bRa8) για να δεις ότι ο bR δεν ξαναγεννιέται στο h8. Στην συνέχεια ματ δεν υπάρχει με τον wR στο b3 και έναν μαύρο πύργο bRc1 να προσέχει την στήλη c.
Στην λύση που δίνω
1.Rbb1 Rxb1(+bRa8) 2.0-0-0 Rxc1(+bRh8)#
ο ενοχλητικός bRc1 παίρνεται (δεν μας εμποδίζει η επανεμφάνισή του στο h8) και το ματ γίνεται άνετα από το c1.
Τα προβλήματα είναι ελεγμένα από το λογισμικό WinChloe.
Τέλος η ενασχόληση με το Πρόβλημα-593, είναι σωστό.
Σου άρεσε η ανάρτηση γενικά;
Δημοσίευση σχολίου