Το πρόγραμμα Popeye λύνει σκακιστικά προβλήματα. Το δημιούργησε ο Philippe Schnoebelen σε γλώσσα Pascal και λειτουργικό MS-DOS το 1983. Αργότερα μεταγράφτηκε σε γλώσσα C και το έχουν βελτιώσει πολλοί προγραμματιστές (όπως οι Elmar Bartel, Norbert Geissler,
Thomas Maeder, Torsten Linss, Stefan Hoening, Stefan Brunzen, Harald
Denker, Thomas Bark και Stephen Emmerson).
Το Popeye έχει πολλές διεπαφές (interfaces) για να χρησιμοποιείται σε άλλα λειτουργικά συστήματα. Εγώ δεν το χρησιμοποιώ απ' ευθείας, αλλά μέσω ενός άλλου προγράμματος, του Fancy (του Marek Kwiatkowski). Ανοίγω το Fancy, βάζω εύκολα τα κομμάτια στην σκακιέρα, το είδος του προβλήματος, τις συνθήκες που θα ισχύουν, τις δίδυμες θέσεις που θέλω και μετά καλείται το Popeye, δείχνει σε μια σελίδα (που μπορώ να τροποποιήσω) τι του έδωσε το Fancy και μετά προχωρά στην λύση. Αυτή γράφεται σε ένα αρχείο κειμένου, που μπορώ μετά να επεξεργαστώ.
Μερικές σημειώσεις εδώ :
(1) Το Fancy (στην έκδοση 2.9), εκτός από το Popeye 4.51, μπορεί να καλέσει και άλλα λογισμικά λύσης, όπως είναι το Stockfish 1.6.3 JA (για να λύνει σπουδές). Ο δημιουργός του Fancy δήλωσε ότι θα σταματήσει να το εξελίσσει.
(2) Το Popeye δέχεται πολλές εντολές (δες http://www.strategems.org/beginners/software/Popeye/Popeye.htm). Έχει συμβεί σε διαγωνισμούς σύνθεσης (όπως στο παγκόσμιο της Κρήτης το 2010 με την συνθήκη CapZug, δες εδώ), να δίνονται οδηγίες τροποποίησης των εντολών του για να λύνει την νέα μορφή προβλημάτων.
(3) Έναν τρόπο χρήσης του Popeye παρουσιάζει η νέα συνθέτρια Julia Vysotska αναλυτικά εδώ.
(4) Τα λογισμικά Popeye και Fancy μπορείτε να τα κατεβάσετε από το διαδίκτυο δωρεάν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου