Τρίτη, 19 Ιουλίου 2011

Αποτελέσματα από την Ικαρία 2011, (2)

Ο Παναγής Σκλαβούνος έστειλε τα παρακάτω στοιχεία και την φωτογραφία από τον διαγωνισμό λύσης σκακιστικών προβλημάτων που έγινε στα πλαίσια του διεθνούς τουρνουά Ικαρία 2011.


O διαγωνισμός ξεκίνησε το Σάββατο 16 Ιουλίου, 11 το πρωί και διάρκεσε δύο ώρες.
Τα προβλήματα επέλεξε ο Δημήτρης Σκυριανόγλου.
Το διαγωνισμό και τη βαθμολόγηση επέβλεψε ο Μάριος Αναστασίου.

Δείτε φωτογραφία από την απονομή. Συμμετείχαν αρκετά παιδιά.
(Ο νικητής (Αλέξανδρος Ζερβογιάννης) είναι ο τρίτος στην πίσω σειρά από δεξιά με το μούσι και τα μαύρα ρούχα (και το μετάλλιο). Αριστερά με την κόκκινη μπλούζα είναι ο 2ος Νίκος Καμπάνης και δεξιά με το μπεζ πουκάμισο ο 3ος Γιάννης Κουκουφίκης).

Αναλυτικά αποτελέσματα:

01)ΖΕΡΒΟΓΙΑΝΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ, 15 βαθμοί
02)ΚΑΜΠΑΝΗΣ ΝΙΚΟΣ, 11 β.
03)ΚΟΥΚΟΥΦΙΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, 7 β.

04)ΔΟΥΛΙΔΗΣ ΠΑΥΛΟΣ, 5 β.
05)ΑΝΔΡΟΥΤΣΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ - ΓΙΩΡΓΟΣ, 4 β.
06)ΚΑΡΑΓΙΑΝΗΣ ΘΩΜΑΣ-ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ, 4 β.
07)ΓΕΜΕΛΑΣ ΣΤΕΡΓΙΟΣ, 4 β.
08)ΚΑΖΑΛΑΣ ΧΡΗΣΤΟΣ, 3 β.
09)ΚΟΝΤΗΣ ΜΙΧΑΛΗΣ, 1 β.
10)ΔΟΥΝΗ ΜΑΡΙΑ, 1 β.
11)ΖΕΝΕΛΑ Ι ΕΜΙΛΙΑΝΟ
12)ΖΕΝΕΛΑ Ι ΜΠΑΜΠΗΣ
13)ΜΠΡΑΤΣΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

Στις ισοβαθμίες έπαιξε ρόλο ο χρόνος. Τα προβλήματα δόθηκαν και σε άλλους προς λύση, εκτός διαγωνισμού, μέσα στο καράβι της επιστροφής στην Αθήνα.


Ακολουθούν τα προβλήματα και οι λύσεις των προβλημάτων.

Δευτέρα, 18 Ιουλίου 2011

Αποτελέσματα από Ικαρία 2011

Μπορείτε να δείτε τα αποτελέσματα του αγωνιστικού σκακιού στο skakistiko.com.

Φαίνεται ότι έγινε και
[Διαγωνισμός Λύσης Προβλημάτων (νικητής ο Αλ. Ζερβογιάννης). Τα προβλήματα επέλεξε ο Δ. Σκυριανόγλου και κριτής ορίστηκε ο Μ. Αναστασίου.]

Ίσως, του χρόνου αν είμαστε καλά, με μια έγκαιρη ενημέρωση από την πλευρά των διοργανωτών να καταφέρουμε να λάβουμε μέρος, ή να παρουσιάσουμε έστω τα προβλήματα που τέθηκαν.

Σάββατο, 9 Ιουλίου 2011

Ξαναφέρνοντας το ματ στο προσκήνιο (2)

Friends of chess-problems, please read this article, second in a series.
Steve Giddins writes in a very enjoyable manner about helpmates and selfmates.

Φίλοι των σκακιστικών συνθέσεων, διαβάστε αυτό το άρθρο (είναι στα Αγγλικά, αλλά δείτε έστω τα προβλήματα), το δεύτερο μιάς σειράς.
Ο Steve Giddins γράφει με απολαυστικό τρόπο για βοηθητικά και αντίστροφα.

Παρασκευή, 8 Ιουλίου 2011

Διαβούλευση για Σχολικό Αθλητισμό

Δημόσια διαβούλευση για τον Σχολικό Αθλητισμό και τις δομές Εκπαιδευτικής Υποστήριξης και Αθλητικής Διευκόλυνσης μαθητών-αθλητών υψηλών επιδόσεων

Πηγαίνετε στην δημόσια διαβούλευση από εδώ : http://www.opengov.gr/ypepth/?p=1080

Ακολουθεί το σχόλιό μου


Στα διάφορα αθλήματα (για παράδειγμα στην ομάδα μπάσκετ του σχολείου) μπορούν να συμμετέχουν λίγοι μόνο από τους μαθητές, είτε επειδή είναι πολύ μικροί είτε επειδή δεν διαθέτουν τα αγωνιστικά προσόντα.
Υπάρχει ένα άθλημα, το σκάκι, που
(1) μπορεί να είναι μαζικό, κατάλληλο για αγόρια και κορίτσια,
(2) δεν χρειάζεται ειδικό σωματότυπο, ούτε μεγάλη ηλικία,
(3) προετοιμάζει τον πολίτη για την επόμενη χρήσιμη ζωή του, επειδή τον μαθαίνει να υπακούει σε κανόνες, να σχεδιάζει προτού κάνει μια κίνηση, να στηρίζεται μόνο στις δικές του δυνάμεις στο έπακρο,
(4) χρειάζεται εγκαταστάσεις ιδιαίτερα χαμηλού κόστους.
Μπορείτε να μελετήσετε ποιές χώρες αναπτύσσουν το σκάκι και ποιές χώρες είναι ισχυρότερες σε όλο τον κόσμο. Αγγλία, Ρωσία, Κίνα, Ινδία, ΗΠΑ, Ισραήλ κλπ. Θα παρατηρήσετε ότι υπάρχει πολύ μεγάλη συσχέτιση, και αυτό δεν είναι τυχαίο.
Όσο μικρότερος είναι ο άνθρωπος που μαθαίνει σκάκι (π.χ. έξι χρόνων), τόσο δυνατότερος παίκτης μπορεί να γίνει, άρα το σχολικό σκάκι πρέπει να καλλιεργηθεί από το δημοτικό σχολείο.
Η ειδικότητα του σκακιστικού προπονητή ήδη υπάρχει στην εκπαίδευσή μας, και οι τιτλούχοι σκακιστές μπορούν να καλύψουν την ζήτηση με σχετική πιστοποίηση.
Άρα, σε συννενόηση με την Ελληνική Σκακιστική Ομοσπονδία, θα μπορούσαν εύκολα να γενικευθούν οι σχολικοί σκακιστικοί αγώνες, που τώρα γίνονται περιορισμένα (πάρα πολύ περιορισμένα σε σύγκριση με την γειτονική Τουρκία, ας πούμε), και να βελτιωθεί βραχυπρόθεσμα η ποιότητα σπουδών και μακροπρόθεσμα η ποιότητα των πολιτών.